Za 2 tygodnie biorę ślub, pokusiłam się, więc o podsumowanie wydatków związanych z ślubem i weselem. Jeżeli o czymś zapomniałam koniecznie dajcie znać w komentarzach. Podane ceny obowiązują w okolicach Rybnika, restauracja znajduje się na wsi. Wiem, że w miastach ceny są dużo wyższe.
Kościół:
msza - 700 zł
przystrojenie kościoła - 200 zł
Urząd Stanu Cywilnego :
84 zł
Zaproszenia :
30 x 2 zł - 60 zł
Naklejki na alkohol :
50 zł
Bukiet ślubny :
100 zł
Butonierki dla świadków i pana młodego : 50 zł
Kosze z kwiatami dla rodziców :
2x 50 zł - 100 zł
Wazony dla rodziców :
200 zł
Wesele:
Jedzenie :
150 zł od osoby
Napoje :
2 zł za butelkę - 0,2
Alkohol :
100 sztuk za 18 zł - 1800 zł
Ciasto :
Tort 270 zł
ciasto 150 zł
Orkiestra :
1800 zł
Kamerzysta :
1200 zł
Fotograf :
1400 zł
Wynajem samochodu :
400 zł
Obrączki :
1500 zł
Suknia ślubna :
2700 zł
Buty :
230 zł
Welon :
80 zł
Pan młody
Pan młody
całość : 1200 zł
chyba najdroższa impreza w życiu...
OdpowiedzUsuńoj kosztuje kosztuje dobrze ze mam to za soba:)
OdpowiedzUsuńu mnie wyszło za wszystko około 15 tysięcy :)
OdpowiedzUsuńOj znam te wydatki. :)
OdpowiedzUsuńNie pomożemy nic a nic bo to dopiero przed nami ale jak patrzymy na te wydatki to masakra :P
OdpowiedzUsuńOj sporo :)
OdpowiedzUsuńMasakra, czemu wszystko tak drogo kosztuje! :)
OdpowiedzUsuńznam doskonale te wydatki bo ślub mam za m-c , ale w Gdańsku faktycznie wszystko wychodzi dużooooo drożej :(
OdpowiedzUsuńChoć wydatki związane z organizacją ślubu nie należą do najniższych, to jednak można zaoszczędzić na niektórych rzeczach, jeśli tylko zaczniemy swoje przygotowania z wyprzedzeniem. Idealnym przykładem owej tezy jest moja przyjaciółka, która zarezerwowała fantastyczny zespół muzyczny z Wrocławia z półrocznym wyprzedzeniem. Wynajęcie profesjonalnych muzyków nie nadwyrężyło mocno jej budżetu, a muszę zaznaczyć, że zespół ten zagwarantował nam rozrywkę na najwyższym poziomie.
OdpowiedzUsuńOrganizując wesele na pewno nie warto oszczędzać na DJ-u. Byłam ostatnio na pewnym pięknym, wystawnym weselu, na które zostało zaproszonych blisko 300 osób. Całe wydarzenie prowadził konferansjer z Poznania, który odpowiadał również za oprawę muzyczną. Byłam pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu prowadzącego, dzięki niemu cała część oficjalna wesela przebiegła bez zakłóceń.
OdpowiedzUsuńU nas to ja zajmowałem się oprawą muzyczną całej uroczystości. Zespół na wesele wybrałem samodzielnie, sprawiając mojej przyszłej żonie niezłą niespodziankę. Duży zespół, muzyka na żywo i ciekawy repertuar - tym właśnie nas zaskoczył zespół, który sprawił, że całe wesele się super udało.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem koszta te uzależnione są ściśle od naszego podejścia i nastawienia. Wiadomo, że jeśli planowaniem ślubu i wesela zajmiemy się na ostatni moment, to nie uda nam się znaleźć najbardziej atrakcyjnych ofert. Dlatego też warto podejść do tego wszystkiego z głową. Napiszę na swoim przykładzie — choć moje wesele odbędzie się dopiero w sierpniu, to jednak już znalazłam zespół na wesele, który wówczas dla mnie zagra. Pamiętajmy też o tym, że najlepsi wokaliści są zawsze rozchwytywani, wcześniejsza rezerwacja da nam więc pewność, że wybrany zespół zaszczyci nas swoją obecnością.
OdpowiedzUsuńMoże nie każdy się ze mną zgodzi, ale uważam, że za wysoką jakość usług warto czasami zapłacić adekwatnie wysoką kwotę. Sporo moich koleżanek starało się zaoszczędzić np. na fotografach i wiele z nich potem gorzko tego żałowało. Wyciągnęłam wnioski z ich doświadczeń i wynajęłam najlepszego fotografa dysponującego profesjonalnym sprzętem. Dzięki temu mam teraz na pamiątkę fantastyczne zdjęcia ślubne. W tym kontekście jak najbardziej zgadzam się więc z powiedzeniem "chytry dwa razy traci".;)
OdpowiedzUsuńKoszt organizacji ślubu czy wesela zależy tak naprawdę od tego, na jakie rozwiązania się wówczas zdecydujemy. Warto więc sięgać po ekonomiczne, efektownie prezentujące się dekoracje. Idealnym przykładem tego, co mam na myśli jest, chociażby ciesząca się sporym zainteresowaniem dekoracja światłem. Warszawskie plenery rozświetlone laserami naprawdę robią wrażenie.:)
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że łącznie i tak nie ponieśliście sporych kosztów. Mnie się marzyło wesele w plenerze i w sumie wyszło na to, że będzie to największa oszczędność. Ogród rodziców odpowiednio przystroiliśmy, wynajęliśmy namiot i zadbaliśmy o miejsca dla gości. Pozwoliło to na ograniczyć koszta najmu sali o ponad połowę :D
OdpowiedzUsuń