Ślub i wesele - ile to kosztuje?

Za 2 tygodnie biorę ślub, pokusiłam się, więc o podsumowanie wydatków związanych z ślubem i weselem. Jeżeli o czymś zapomniałam koniecznie dajcie znać w komentarzach. Podane ceny obowiązują w okolicach Rybnika, restauracja znajduje się na wsi. Wiem, że w miastach ceny są dużo wyższe.

Kościół:
msza - 700 zł
organista - 100 zł

przystrojenie kościoła - 200 zł 
skarbczyki - 100 zł

Urząd Stanu Cywilnego :
84 zł

Zaproszenia :
30 x 2 zł - 60 zł

Naklejki na alkohol :
50 zł
Bukiet ślubny :
100 zł

Butonierki dla świadków i pana młodego : 50 zł

Kosze z kwiatami dla rodziców :
2x 50 zł - 100 zł

Wazony dla rodziców :
200 zł

Wesele:
Jedzenie :
150 zł od osoby

Napoje :
2 zł za butelkę - 0,2
Alkohol :
100 sztuk za 18 zł - 1800 zł

Ciasto :
Tort 270 zł
ciasto 150 zł

Orkiestra :
1800 zł

Kamerzysta :
1200 zł

Fotograf :
1400 zł

Wynajem samochodu :
400 zł

Obrączki : 
1500 zł

Suknia ślubna :
2700 zł
Buty :
230 zł
Welon :
80 zł     
Pan młody 
całość : 1200 zł

12 komentarzy:

  1. chyba najdroższa impreza w życiu...

    OdpowiedzUsuń
  2. oj kosztuje kosztuje dobrze ze mam to za soba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie wyszło za wszystko około 15 tysięcy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pomożemy nic a nic bo to dopiero przed nami ale jak patrzymy na te wydatki to masakra :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Masakra, czemu wszystko tak drogo kosztuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. znam doskonale te wydatki bo ślub mam za m-c , ale w Gdańsku faktycznie wszystko wychodzi dużooooo drożej :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć wydatki związane z organizacją ślubu nie należą do najniższych, to jednak można zaoszczędzić na niektórych rzeczach, jeśli tylko zaczniemy swoje przygotowania z wyprzedzeniem. Idealnym przykładem owej tezy jest moja przyjaciółka, która zarezerwowała fantastyczny zespół muzyczny z Wrocławia z półrocznym wyprzedzeniem. Wynajęcie profesjonalnych muzyków nie nadwyrężyło mocno jej budżetu, a muszę zaznaczyć, że zespół ten zagwarantował nam rozrywkę na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Organizując wesele na pewno nie warto oszczędzać na DJ-u. Byłam ostatnio na pewnym pięknym, wystawnym weselu, na które zostało zaproszonych blisko 300 osób. Całe wydarzenie prowadził konferansjer z Poznania, który odpowiadał również za oprawę muzyczną. Byłam pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu prowadzącego, dzięki niemu cała część oficjalna wesela przebiegła bez zakłóceń.

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas to ja zajmowałem się oprawą muzyczną całej uroczystości. Zespół na wesele wybrałem samodzielnie, sprawiając mojej przyszłej żonie niezłą niespodziankę. Duży zespół, muzyka na żywo i ciekawy repertuar - tym właśnie nas zaskoczył zespół, który sprawił, że całe wesele się super udało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem koszta te uzależnione są ściśle od naszego podejścia i nastawienia. Wiadomo, że jeśli planowaniem ślubu i wesela zajmiemy się na ostatni moment, to nie uda nam się znaleźć najbardziej atrakcyjnych ofert. Dlatego też warto podejść do tego wszystkiego z głową. Napiszę na swoim przykładzie — choć moje wesele odbędzie się dopiero w sierpniu, to jednak już znalazłam zespół na wesele, który wówczas dla mnie zagra. Pamiętajmy też o tym, że najlepsi wokaliści są zawsze rozchwytywani, wcześniejsza rezerwacja da nam więc pewność, że wybrany zespół zaszczyci nas swoją obecnością.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :) Jeżeli mnie obserwujesz, napisz o tym w komentarzu :)